Müslüman kadınlar için dönüm noktası: Kairana

  • mm
  • 3 ay önce
  • 196 Görüntülenme
  • 0 0
Müslüman kadınlar için dönüm noktası: Kairana

Müslüman kadınlar için dönüm noktası: Kairana. Tabassum Hasan’ın Kairana’daki zaferiyle, ulusal siyasetteki Müslüman kadınlar için bir dönüm noktası mı görüyoruz?

Müslüman kadınlar için dönüm noktası: Kairana bir çok hak kazanıldı

Bu kadın, modern tarihi yazmadan iki gün önce, Müslüman Kadınlar Forumu’nun (MWF) Öncüler adlı bir sergisi düzenlendi: Hindistan’ın Yirminci Yüzyıl Müslüman Kadınları. Görevlerinde başlıca çalışmaları, Bağımsız Hindistan ve Partisyonun yıkımından doğan yeni bir millet inşa etmede ortak mimarlar haline gelen vasıflı 21 kadındı.

MWF 2000 yılında liderlik eğitimi ve savunuculuk grubu olarak ortaya çıktı. İlk başkanı, seçilen 21 kadın arasında bulunan, Begum Saeeda Khurshid idi. Bunlar arasında ilk üç seçimde milletvekili ve MLA olan Müslüman kadınlar vardı.

Surat’ta doğan Sharifa Hamid Ali, Kurucu Meclis’teydi. Hindistan’ın temsilcisi olarak Kadının Statüsü ile ilgili BM Komisyonuna gitti ve bir örnek nikahnama hazırladı. Mofida Ahmed, Assam Jorhat’tan MLA idi, Aziza İmam, Anis Kidwai ve Qudsia Aizaz Rasool meclis üyeleriydi. Bazı katılımcılar, dönemlerinin yazarları, şairleri ve tarihçileriydi. Surayya Tyabji, Jawaharlal Nehru’nun emriyle, çıkrık yerine Ashoka Çakra’yı kullanarak, Hindistan bayrağını tasarladı.

MWF, Müslüman kadınların, üçlü talak, çok eşlilik, burka ve halala kurbanları olarak klişeleşmişliklerini bozmaya karar verdi.

Özgürlük, iki ulus devleti ve kanlı, şiddetli bir şafak getirdi. Her iki tarafta da sınır dışına binlerce mülteci atıldı. Kamplarda Hint mültecilerle ilgilenen kadın 28 yaşındaki Anis Kidwai idi, bir bölge komiseri olan kocası, Dehradun’da çeteler tarafından Müslüman olduğu ve onların öldürme çılgınlığını durdurmaya çalıştığı için öldürüldü. Subhadra Joshi ve Mridula Sarabhai ile birlikte, mülteci kamplarında gece gündüz çalıştı. Hintli olmak onun tek kimliğiydi.

Araştırmaya girerken, ülkenin her köşesinden hikayeler ortaya çıktı.Biz başlattuk, daha ileri götürmelerini umuyordum. Sergiye eşlik eden kolokyumda, neden sadece seçkin kadınların öne çıkarıldığı hakkında sorular soruldu. UP’de dokumacılarla çalışan bir konuşmacı, köyündeki öncüler hakkında konuştu. Bazıları sordu, “Neden onları Müslüman olarak işaretlediler?” Neden müslüman olmayan kadınlar değil? Yeni bir düşünce açmıştık.

Bu kadınlardan bazıları ve bu topluluğun dışındaki birçok kişiyle kişisel iletişimi olan son nesil benim. Bu kadınların ortaya çıkmasının unutulmasından on yıl sonra, bir kadının ciddi bir marjla UP’den Parlamentoya seçilmesi iyi oldu. Müslüman kadınlar için bu neyin sinyalidir? Yarışmaya döndüler mi? Müslümanlara karşı küresel antipati atmosferine rağmen, efsaneyi kendisine çeviren bir kadın var.

Hindustantimes

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir